lördag 6 januari 2018

Avslappnad träning - I think NOT!

Idag gick jag till gymmet! Som jag längtat!! Jag har längtat både efter att få träna kroppen och känna musklerna arbeta, men också få lite tid för mej själv. Och bastun såklart! Även fast jag varit i Finland rätt länge blev det ovanligt lite bastu...  

Misstag nr 1. 
- telefon halvladdad, så kopplade i den. Packade ner den där grejen man har på armen som håller telefon. Säger åt mannen att ring om det är något, min mobildata är slut. Jag är med andra ord ytterst förberedd när det kommer till tekniken. Vad gör jag? Glömmer telefon. 

Misstag nr 2. 
- tro att jag ska få en skön upplevelse på gymmet första helgen efter nyår. ALLA som lovat efter 12-slaget att börja sitt nya hälsosammare liv var där. Okej, det var kanske inte trängsel eller kö till maskinerna, men tillräckligt för att enstöringen-på-gymmet (alltså jag) skulle tycka att det var lite jobbigt. 

Med andra ord: istället för en härlig stund på gymmet med en härlig podcast i öronen kände jag mej väldigt stressad över att min man och en potentiellt hungrig unge inte kunde nå mej. Samtidigt som jag trängdes med andra svettiga människor. 

Det positiva 1: det blev en väldigt effektiv träning, på en halvtimme kan man åstadkomma mycket när man väl går in för det! 

Det positiva 2: jag höll mej till planen. Jag tränade, bastade och gick ärende i Liljeholmen. Även fast jag var onåbar. Dvs jag besegrade den nojiga-mamma-instinkten att rusa hem. 

Och allt var ju lugnt därhemma. Såklart. 

2 kommentarer:

  1. Haha, din storasyster lyckades också pricka in två gym-/barnrelaterade misstag dag! Vi måste ju vara släkt ��! Jag lyckades ovetandes pricka in öppet hus på mitt gym så där var det också en massa extra människor + att passet jag tänkt gå var ersatt med olika provsnuttar av olika program. Nåja, mitt första misstag var kanske inte så farligt men det andra var lite värre då jag fick många föräldraminuspoäng då jag missat tiden för ett kompiskalas. Som tur var kom jag på det innan det var för sent och M hann vara med på halva kalaset i alla fall ��. Trevlig fortsättning på helger! // Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jaa, vi verkar vara rätt synkade :P Nå, tur hon fick vara med lite grann i alla fall! Hade väl varit värre ifall det helt missades...

      Radera