måndag 29 januari 2018

En bekännelse...

Vågar jag säga detta högt utan att bli lynschad? Det är värre än att svära i kyrkan. Jag vet att jag har gjort fel, mycket fel, men det råkade bara bli så. 

Jag missade att rösta i Finlands presidentval. 

Ja, jag erkänner, jag har inte röstat. 

Jag skyller på att jag inte bor i Finland och missade helt enkelt sista datumet för förhandsröstningen här i Stockholm. Okej, jag missade den inte helt. Jag upptäckte det samma dag. Men att åka iväg till ambassaden med barnvagn när vi redan hade planer på andra sidan stan var för omständigt för en trött mamma (jess, använder till och med min bebis som ursäkt, så skamsen är jag...)

Men om det hade blivit en andra omgång, DÅ hade jag röstat! På hedersord! 

1 kommentar:

  1. Jo, jo Då skulle du säkert ha röstat ? Nå, nu hängde utgången av valet inte på en röst, så det må gå för den här gången :)

    SvaraRadera