tisdag 20 februari 2018

Jag borde...

Ibland är det svårt att göra det man egentligen borde göra. Som nu. Jag borde egentligen börja förbereda mej inför kommande resa, först en helg i Umeå och sedan båten över för att vara en vecka i Vasa. Och om jag inte packade borde jag göra magövningar. Och nackövningar. Och ryggövningar. Det har varit dåligt med träning på sista tiden och det börjar kännas. Jag hade också tänkt baka lite bröd att ta med på resan, har hittat recept på riktigt gott och enkelt lchf bröd!! Men kan inte vispa ägg just nu, vill inte utmana ödet med en sovande bebis i rummet bredvid. Och sist men inte minst, tvätten borde hängas. Fast egentligen borde jag göra avslappningsövningar, ligga på spikmatta och varva ner för att lättare somna i kväll. (Lilla damen hade inte alls en bra natt i natt, det bökades runt, gnälldes och inte alls lust att enkelt somna om. Hoppas det bara var en dålig natt, det har gått så mycket bättre nu en tid, vill inte ha bakslag...)

Så vad gör jag. Jo, jag surfar runt på diverse bloggar. Och läser nån tidning på Readly. Och nu skriver ett inlägg på egna bloggen. Jätte vettiga saker alltså. Men nu ska jag ta mej i kragen och hänga tvätten och sedan börja dra mej till sängs. Mentalt har jag packat halva kvällen, så det går väl rätt snabbt att göra imorgon. Hoppas vi... 


Våran lilla 5 månades bebis som håller på att riva stället. Dags att barnsäkra lägenheten snart? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar