torsdag 1 februari 2018

Tröttheten sitter i...

... och bloggen får vänta lite. Vi jobbar just nu på att förbättra Novas sömnrutiner. Det går faktiskt framåt, vågade inte riktigt hoppas på det när vi började!! Ikväll somnade hon på 35 min i sin egen säng. Jag satt bredvid och höll en hand på magen och sjöng för henne. Men mot slutet satt jag och läste bok och vänta tills hon somnade själv. Det gnälldes en hel del i början, men bara lite gråt och det blev aldrig till skrik. Lycka!! Varje litet framsteg känns som en stor seger!! 

Men, problemet är bara att mina sovruiner har bara blivit sämre. Vart försvann dom där magiska amningshormonerna som gjorde att man somnade direkt?? Jag har haft svårt att somna i flera veckor, men sedan förra veckan har det varit riktigt riktigt uruselt, både på kvällen och under natten. Känns bara så otroligt onödigt att ligga och vara sömnlös när bebisen sussar sött bredvid. Men den onda spiralen börjar brytas nu, så hoppas det blir lite bättre i natt igen. 

Ska skriva mer om våra nya sovrutiner senare! Idag fick jag dessutom två böcker av Kim West, "The sleep lady", så nu ska det plöjas!!  

Nu är kl 20, dags att borsta tänder, byta till pyjamas, lägga sej på spikmattan och lyssna på avslappningsband! God natt (hoppas jag iaf) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar